2011年6月1日星期三

Twitter of Lady Gaga Showed Way to E-commerce

According to the news on May 16, the people who pay attention to Lady Gaga's Twitter has broken through the number of 10 million, 
which made the queen of American pop music to be the first celebrity whose fans of microblog are over 10 million. 
It is the success of Gaga, while it's rather than a miracle created by Twitter. It is the miracle made by SNS(Social Network Site) in modern times. This indicates the birth of a new electronic marketing way. 
To the people who are engaged in electronic business, "SNS"+"electronic marketing" will be a promising way.
SNS has been in China for years. Especially for the effect of Facebook and other foreign SNS websites, 
China's SNS has gradually been known and loved by Chinese net friends. In recent years, it has developed 
as a net phenomenon with great popularity. SNS achieved great success in gathering popularity. 
The strong base of Chinese netizens has attracted the interest of capital market to SNS. 
That phenomenon brought huge potential investment opportunities to SNS itself and its related fields.  
Online trading has undoubtly become a trend. SNS has higher user stickiness and stronger user loyalty 
than ordinary websites. Because SNS has a feature of mass communication, and lower check-in requirement. Take "Happy Network" as an example, which has no special requirement to be its member, except registration. 
And the members communicate with each other by the way of inviting their friends, 
so there is a kind of invisible establishment..
That is to say, the users and their friends promoted the user stickiness through the way of "invitation". 
And it made continuous increase of the website user number.   
Therefore, it indeed has a natural advantage for SNS to develop e-commerce. SNS itself is a social communication platform, with its huge social networks and high popularity, 
which will be more beneficial for the development of e-commerce. More detailed SNS community will be more efficient. The combination of SNS and e-commerce will fully exploit the commercial value of SNS.
 We have reasons to believe that the future of the Internet will be a cycle in which information guide consumption, 
consumption promote social communication, social communication influence public opinion 
and then the public opinion promote information. 
So how can we combine electronic marketing and SNS perfectly? 
That is a question which can have many different answers according to different understanding. 
There is one thing can be surely answered: it certainly is the combination of the two, 
not a simple thing to add a link or insert an advertisement. 
In a word, social business network is not a popular vocabulary just for very short period. 
It is not the attachment of already known network, either. 
People hope to get more actual interaction and practical value from network. 
And, this kind of demand will bring SNS into the road of e-commerce. Who can mix the two perfectly, who will be the winner!  

没有评论:

发表评论