2011年6月1日星期三

Festival Culture Gave Birth to Festival Economy

Children's Day this year is to come. The consumer market, with child as the main body, has been lively now. 
Many stores, photography shops, amusement parks have put out a series of sales promoting methods. 
Various manufacturers for children's toys, clothes, books and stationery supplies 
have prepared to make a fortune during the festival.
Many clothes stores and shopping malls take this chance to speak out "children's products are on sale during Children's Day". 
Not only business department, some children photography shops roll out all sorts of photo series, 
and while taking photoes, many toys like car toys will be given to the children consumers for free.  
Walking in the street, we even can see words like " *** brand wish children all over the country happy Children's Day". 
All kinds of businesses aimed at "Children's Day" this attractive cake.
Actually, not only Children's Day, in China, most festivals are perfect chances for both enterprises and businesses, 
which having huge potential commercial opportunities. Such as the high price of rose on Valentine's Day, 
the hot women's market during Women's Day and hot tourist economy on National Day, etc. 
Each holiday, no matter traditional or overseas festival, drives the development of related economic industry.
However, as people's living standard rising, festival is not only an opportunity, but a challenge as well for the business people. 
People have higher and higher requirements about life. Therefore, if it is simply the repetition of usual old products and services, 
no matter how high enthusiasm will also be doused, then where is the opportunities? 
So the businessman should grasp this festival opportunity to bring forth new ideas, concentrate their efforts on originality and connotation. 
More and more people are concentrate not only on surface enjoyment, still want to give themselves deep impression on spiritual level, instead of laughing.
When in flourishing ages, developed economy and prosperous cultural are always born together. 
To some extent, it is the prosperity of "festival economy" that formed fervent holiday atmosphere, 
then facilitated the spread of holiday culture. And rich festival culture and fulfilled festival atmosphere stimulated the development of festival economy. 
Thus there has been a virtuous development circle. This is a all-like result for merchants or scholars, for whether enterprises or consumers, and even for the whole society. 
Therefore, we should pay more attention and encourage holiday economy, strengthen both the development and management of this field. 

Resource:
www.ecvv.com is an innovative and comprehensive business portal in China, 
dedicated to saving costs for Chinese SMEs to find buyers and export to overseas markets.
<a href="http://www.ecvv.com">www.ecvv.com</a> is an innovative and comprehensive business portal in China, 
dedicated to saving costs for Chinese SMEs to find buyers and export to overseas markets.

没有评论:

发表评论