2011年6月1日星期三

The Conjecture of Facebook CEO's Revisit to China

According to foreign media reports, in Reuters Global Technology Summit, 
one of Facebook managers said its CEO, Mark Zuckerberg, 
would visit China again, to develop their Chinese market.
Although Mr Sandberg clearly said this visit to China is to expand their 
business, the implement and difficulty have to be taken into consideration. 
The author believes that we can analyse that case by comparing it 
to the development of Google and Myspace in China.
The road of Myspace in China is still follow the practical of it in the United States. 
Myspace starts in China by the music circle, 
but after it always take music as the core, other services has become 
dependency instead. In fact, digital music in China has very little success, 
except for little sum of money in SP field. 
Recording industry itself is at risk, so the commercial value for the 
establishment of musician fans circle is at question. 
Therefore, there were news about the cooperation of Myspace and Tencent. 
The author think that might be a good strategy for the development of Myspace
 in China.
While it is not the same case to Facebook. Facebook is a web 2.0 platform, 
who have had billions of users and millions of applications. 
Generally speaking, after occupied this platform, 
it doesn't need to cooperate with any other company. 
When they want to develop a new business, 
they can put it directly on their platform. 
So the author thinks that Facebook can completely "do-it-self", 
no matter on economy or technology. 
There is little possibility for Facebook to cooperate with other companies. 
Of course, this kind of possibility is not absolutely zero 
if it comes to the consideration of strategy of policy.
And Google has unwillingly withdrawn from China after several struggle. 
The author thinks the most important reason is that 
they didn't consider "Chinese character." 
Therefore, Facebook must first consider "Chinese character" 
if they want to tap into China.
China's internet has its unique market operation rule, 
and has totally become "native industry".
First, China's largest national condition is that it is carrying out 
socialism market economy system with the Chinese character. 
So Facebook must fully respect and adapt to this situation and 
consciously obey Chinese laws and regulations. 
They must do their business within the limits of law and 
keep close relations with government. 
And, they must know Chinese customers' habits of consuming 
according to different regions and different economics.
Second, it is an important factor for Google's failure 
that they didn't combine the talents system with domestic standards. 
Facebook should learn a lesson from that. 
The management talents are better to be native, 
which may satisfy Chinese users' needs better.
Finally, the profits mode should be formulated according to China's actual situation. 
Every nation has its own consumption habit. 
If not according to the different system to make different stategies, 
failure is unavoidable. In short, with a population of 1.3 billion Chinese, 
China is a very important market, but SNS "cake" is just so big. 
This time, Zack's revisit to China may have more investigation character.

Resource:
www.ecvv.com   is an innovative and comprehensive business portal in China, 
dedicated to saving costs for Chinese SMEs to find buyers and export to overseas markets.
<a href="http://www.ecvv.com">www.ecvv.com</a> is an innovative and comprehensive business portal in China, 
dedicated to saving costs for Chinese SMEs to find buyers and 
export to overseas markets.
  

没有评论:

发表评论